csehiblog

képek a sümegcsehi szőlőről

Címkék

alma (1) avar (1) bor (5) buli (1) galagonya (1) gesztenye (2) komló (2) komposzt (1) otello (2) szőlő (3) szüret (1) tölgy (1) víz (1) zala (1) zöldség (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • kéményseprők (törölt): Szegény földbirtokosok...:-) (2012.06.10. 15:46) Éljen májusegy!
  • BZoltan: Szia, tetszik a blogod :) meg a lelkesedésed. Én ittam egyszer jó otellót, bár annak már van vag... (2010.10.02. 09:35) Kínai baltával a csihatagok ellen

Kínai baltával a csihatagok ellen

2010.03.24. 10:29 TonyCaviar

Sajnos a márc.20-21-i hétvégén a jó előjelek ellenére sem volt igazán jó idő, de azért belekóstoltunk a szőlőmetszésbe, majd hamar rájöttünk, hogy túl nagy feladat, és nem is értettünk meg mindent előre, ezért átmentem megismerkedni Horváth Józsival, aki szőlőművesnek tanult. Szép pincéje van, rengeteg jól karbantartott hordóval, de a hordókon kívül minden más a totális neandervölgyi káosz állapotában állt. Éppen ő maga is seggrészeg volt, sokat kurvaanyázott, meg anyádpicsájázott, meg rugdosta a silánynak ítélt szőlőtőkéimet, de azért elvállalta a munkát, és noha semmi okom rá, valamiért tényleg bízom benne, hogy meg is fogja csinálni.
Így a nehezén túlesve, elültettük az évek óta otthon várakozó fügét, és noha gondosan megpróbáltunk kiokomulálni, hol van szélárnyék, szerintem éppen, hogy szélcsatornába ültettük, és hamar le is dobta azt a kevés levelét, amivel leutazott (mellettem az anyósülésen, rendesen bekötve biztonsági övvel).
Majd délután fogtam a szépen éneklő féléves kínai baltámat, és lementem a kert távoli alsó részébe, és nekiálltam, hogy iszonyú erőbedobással kiirtsam a tölgyek és szelídgesztenyék törzse mellett lassan bokorrá fejlődő csihatagokat – fattyúhajtásokat. Nagyszerű terápia, repkedett a forgács, énekelt a balta és kb egy fél évnyi agressziót leadtam a rohadt csihatagoknak, amikor átjött egy másik szomszéd, hogy ne szenvedjek már itt feleslegesen, és átnyújtott egy hosszúkarú metszőollót, amivel tényleg igen arisztokratikusan távolról le lehetett csippenteni a bármilyen vastag, nem kívánt hajtásokat.
A jó hír, hogy megkóstoltam az otellót és sokat javult a legutóbbi találkozásunk óta. Lett némi borszerű teste, többé nem nevezném ihatatlannak, és van is egyfajta nyers bódító hatása. A környéken ez már nagyon jónak számít. A szőlőművesnek tanult Horváth Józsi borai pl. nem ilyen jók. Na nem mintha ez jó lenne, de lehet benne érezni, hogy jó anyagból van, nem pancs, és a nagyságnak némi ígérete is ott susog benne, kíváncsi lennék, hogy lehet kihozni ezt az otellóból. Ivott már valaki igazán nagyszerű otellót?
 

1 komment

Címkék: bor gesztenye szőlő tölgy

A bejegyzés trackback címe:

https://sumegcsehi.blog.hu/api/trackback/id/tr871864564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.10.02. 09:35:15

Szia,

tetszik a blogod :) meg a lelkesedésed.

Én ittam egyszer jó otellót, bár annak már van vagy 20 éves és akkor még csak azért volt legális mert jóapám kínálta. Az szekszárdi volt.

Ezzel együtt szerintem minden perc amit a szőlődben töltesz és minden fillér amit ráköltesz az kidobott idő és pénz. Az otelló ugyanis nem borszőlő. Egész konkrétan minden látszat ellenére nem az a faj. A borszőlő az az Vitis vinifera ameddig az otelló sok más direkttermővel együtt a Vitis labrusca fajba tartozik.

Otellóból igazán jó bort sosem fogsz tudni csinálni, elsősorban azért mert a labruszka ízt és illatot nem tudja levetni de ha még ez sem lenne elég akkor sem jellemző, hogy az asztalinál jobb minőséget érne el és a nem túl egészséges metilalkohol tartalma is kellemetlen tud lenni.

Vagyis, szerintem jobban jársz ha minél hamarabb kivágod az otelló tőkéidet és ültetsz helyettük valami jófajta borszőlőt. Hogy milyent érdemes az azon múlik, hogy milyen bort szeretnétek inni :) és hogy milyen a talaj.

Somló nincs messze tőletek, ha kell akkor szívesen segítünk.
süti beállítások módosítása