csehiblog

képek a sümegcsehi szőlőről

Címkék

alma (1) avar (1) bor (5) buli (1) galagonya (1) gesztenye (2) komló (2) komposzt (1) otello (2) szőlő (3) szüret (1) tölgy (1) víz (1) zala (1) zöldség (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • kéményseprők (törölt): Szegény földbirtokosok...:-) (2012.06.10. 15:46) Éljen májusegy!
  • BZoltan: Szia, tetszik a blogod :) meg a lelkesedésed. Én ittam egyszer jó otellót, bár annak már van vag... (2010.10.02. 09:35) Kínai baltával a csihatagok ellen

A nagy ültetés

2009.11.09. 23:50 TonyCaviar

A legkeményebb menet a nov6-i hétvégén jött el, amikor az újszilvási komlóültetvényre tette kerülő után egyedül mentem le elültetni az internetről rendelt kb 100 tő bokrot. Kicsikét túlmérteztem a feladatot, két napig ültetgettem, de tovább semmiképp nem bírtam volna az izomláztól. Most azonban kiszedtem az összes tuját, a helyükön áfonyák és jezsámenek ülnek, a bejárat bizonytalan gaztengerébe galagonyazuhatagot ültettem, a hálóház bejáratát három illedelmes sombokor árnyékolja, és megvalósítottam a legkeményebb vállalást, vagy ötven tőt ültettem a szomszéddal határos lejtős sávon, főleg mogyorót és kökényt. Mindezt slag nélkül, minden csepp vizet vödörrel vittem a helyére. És egy kis luxus: a kert túlsó végébe, az alsó útra is elültettem két csoport kökényt. Oda kb. 5 perc gyaloglással lehet elszállítani a vizet. Ha lerágja valami állat kitekerem a nyakát, még ha védett is. Igen és a föld alatt várnak már a komlógyökér-darabkák is, kétujjnyira, ahogy kell, Magnum típusúak egyenesen Magyarország egyetlen komlóültetvényéről. Ha egyszer megnőnek, talán jótékonyan eltakarják majd a szomszéd rusnya betonteknőjét. És persze a sörbe is azt rakom.
A bort is megkóstoltam – még édes, de már finom, sajnos hazafele kifolyt a kocsiban a maradék, ezért itthon nem tudtam vele eldicsekedni, az autónak viszont kőkemény kocsmaszaga lett.


 

 

Szólj hozzá!

Címkék: bor víz komló galagonya

A bejegyzés trackback címe:

https://sumegcsehi.blog.hu/api/trackback/id/tr731514242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása